?

Ja, livet är fullt av beslut som är avgörande för hur ens närmsta framtid kommer att se ut. Så vad gör man när man inte vet vad man ska välja?

väljer jag det ena, så har jag kanske gått miste om något som kan bli bra.
väljer jag det andra, så finns det en väldigt stor chans att det skiter sig. Det är oftats så det brukar sluta när det gäller mig!

Det är som en dimma i huvudet. Det är mycket som talar för att jag borde ta chansen, och inte vara så rädd..men det är sjukt svårt att våga släppa någon nära inpå.
Även en hel del som säger, STOP! backa ur nu.

Egentligen handlar allt om hur egoistisk man är. Man gör allt för att slippa bli sårad och för att slippa utsätta sig för pinsamma och smärtsamma situationer. Man gör allt för att det ska bli så okomplicerat som möjligt.

Men då får det mig att undra, är det kanske värt att ta risken? För det kan ju faktiskt bli något bra av det hela.
För om man aldrig provar, så vet man ju inte hur det kan komma att sluta?!



Never knowing, what could have been



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0